♥♥ #Gafimmers ♥♥

Jumaat, 18 April 2014

SAHABAT atau BOYFRIEND ?

Dear Blog,

SAHABAT atau BOYFRIEND ? 

Sudah lama tidak menulis blog ...
It's okey .. Sebab ada ke yang nak baca blog yang tidak seberapa ini ...
Untuk yang membaca ...
SORRY
Saya sangat buzy dengan assingment kolej yang semakin hari semakin banyak ...
But sekarang dah kurang dah
Sebab banyak kelas dah yang habis
Seperti Kelas Bahasa Inggeris, Kelab Kembara dan Sukan.
Semuanya sudah selesai sehingga final exam ...

Berbalik kepada tajuk di atas ...

SAHABAT atau BOYFRIEND ???

Kalau diberi pilihan saya akan memilih SAHABAT ...
Kerana SAHABAT yang sejati amat sukar untuk ditukar ganti ...
Kerana SAHABAT tiada penganti

Berbanding dengan BOYFRIEND

BOYFRIEND belum tentu DIA adalah yang terbaik untuk kita
BOYFRIEND belum tentu DIA kekal selamanya bersama kita
BOYFRIEND belum tentu DIA jodoh kita untuk akhir hayat

Disebabkan itu saya
Banyak bercerita
Tentang kisah peribadi
Dengan SAHABAT atau lebih mudah dipanggil
BEST FRIEND FOREVER (BFF)

Mungkin hampir semua kisah peribadi saya
BFF saya tahu berbanding BF saya ...
Dan saya rasa tak pernah
Saya bercerita kisah saya kepadanya

KENAPA saya update pasal ini ...
Mungkin untuk siapa yang belum mengenali saya
Beliau tak tahu kisah silam saya
Untuk yag sudah kenal
Tahu kenapa saya update pasal ini

Semestinya ada sebab saya update pasal tajuk di atas ...
Disebab perkara ini lah saya pernah putus dgn ex
Mungkin dia tak boleh terima
Saya banyak bercerita kisah saya
Kepada BFF bukan kepada beliau sendiri ...

It's okey ...
Itu hanya tinggal
Kenagan yang  mungkin terindah ...
Dan mungkin jugak tidak terindah ...
Untuk diingati atau dikenang ...

p/s : THANKS kepada semua SAHABAT - SAHABAT saya kerana menjadi pendengar yang baik dikala diriku memerlukan seseorang untuk berkongsi cerita ...

THANKS kepada pembaca blog saya kerana sudi membaca blog yang tidak seberapa ini ...

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...