LIKE

♥♥ #Gafimmers ♥♥

Ahad, 19 Mei 2013

SMK Darul Ehsan Part 1 :)

Dear Blog,



Untuk artikel kali ini . Lebih kepada bekas Sekolah Menengah lama saya iaitu . SEKOLAH MENENGAH DARUL EHSAN SELAYANG BARU . Itu nama panjang . Nama pendek . SMK DARUL EHSAN . Nama famous . DARUL EHSAN

Jangan ingat nama sekolah tak ada nama famous . Nama sekolah pun ada juga nama famous . Tapi mungkin tak semua  tahu . Melainkan kalau tu popular . Klau tak popular pun mesti pelajar sekolah tu akan tahu
Nama famous sekolah mereka .

Tapi saya rasa lah kan . Sekolah saya boleh dikatakan popular di kalangan Gombak lah juga . Mana taknya tak silap saya dulu masa saya belajar sekolah saya merupakan . Sekolah HARAPAN dan sekolah TERBAIK daerah Gombak . Selalu mendapat Top 3 daerah gombak tak pernah Top 10 tak silap . (Tapi tak tahu lah sekarang)

Berbalik kepada tujuan asal saya menunlis blog tentang sekolah ada 2 sebab . Sebab pertama saya sangattttttt rinduuuuu sekolah saya . Sebab yang kedua . Tunggu update Blog berikutnya . Kerana akan ada sebab kedua . (tapi saya akan bagi klau di kahir artikel ini)

Untuk sebab pertama (part 1) . Masuk tahun 2013 saya sudah hampir 2 tahun meninggakan zaman sekolah menengah . Banyak kenangan manis & pahit semasa belajar di sana . Saya merupakan salah seorang pelajar rumah sukan KASTURI (Hijau) dan saya juga merupakan atlet untuk rumah sukan tersebut .

Just lumba lari sahaja . Tidak lebih dari tu . dari Form 1 nama saya adalah nama yang terpilih untuk masuk acara 100 M, 200M, 800 M & 4X100 M (Tapi 200 M & 800 M bila tiada altet yang lain baru saya masuk) Tapi nama saya mmg ada nama senarai Cikgu - cikgu rumah sukan  . Saya juga selalu mendapat tempat ke JUARA,  NAIB JUARA & TEMPAT KETIGA dalam setiap kategori yang saya masuk . Tapi saya jarang dapat tempat JUARA biasanya saya dapat NAIB JUARA atau TEMPAT KETIGA aje :)

Semasa saya form 4 ada 1 peristiwa yang tidak dapat saya lupakan . Tak perlu saya cerita dekat sini . Nanti lagi panjang pulak blog saya . :) (Klau nak tahu komen je dekat ruang komen) Disebabkan peristiwa tersebut saya semakin lemah & klau nak ikutkan Doktor tidak bgi sy masuk acara larian untuk FORM 5 atau thun depan. Tapi kerana kasihan kan cikgu - cikgu rumah sukan & disebabkan tiada siapa lagi . Saya masuk juga . Saya mmg dah bgi tahu yang saya tak boleh masuk . Sebab tidak seperti selalu . Tapi cikgu x de pilihan lain . dye suruh sy masuk juga . So saya masuk je lah dan saya siap bagi tahu yang cikgu tu . yang saya mungkin tak dapat nk bgi markah banyak dekat rumah sukan :) cikgu tu fham (nama cikgu ? tak ingat dekat sape)

Saya sekolah dekat Darul Ehsan . Form 1 hingga Form 5 . Saya Form 1 - Form 3 saya hanya aktif Sukan sekolah sahaja . Masuk Form 4 saya start aktif Sukan & Kelab atau persatuan :)

Saya rasa setiap kali saya sekolah ada buat sambutan . Saya tidak pernah tak datang . (melainkan ada hal time tu) Saya ingat lagi . Setiap tahun akan ada SAMBUTAN HARI GURU & SAMBUTAN HARI MERDEKA . Ini sambutan yang saya selalu ingat & hadir . Mungkin masa saya Form 1 saya tak datang sambutan sambutan mcam ini . Tapi bila saya umur 14 tahun or 15 tahun saya mula sedar . Klau SAMBUTAN HARI GURU, time ini lah kita perlu mengenang jasa guru - guru yang mendidik kita . Saya pasti kita datang klau kita tak bagi hadiah tapi datang pada hari sambutan . Cikgu sangat gembiran . Jujur saya rasa saya tak pernah bagi ape - ape dekat guru - guru yang mengajar saya . Cuma ucapan Selamat & Datang ke sambutan je yang selalu sy buat .

Untuk HARI MERDEKA . Masa ini lah kita perlu berbangga menjadi rakyat MALAYSIA :) Peace yo .
Mungkin juga Sekolah saya sambut sambutan hari guru dekat dalam DEWAN bukan dekat tempat panas . So, tak ada alasan untuk kita tak datang . Betul tak :) Memang panas . Tapi sekurangnya kita bersyukur kita ada DEWAN . Kalau sekolah SELAYANG BARU dorang hanya sambutan di luar . kawasan yang panas . itu sebab dorang tak datang . Tapi DARUL EHSAN dalam DEWAN . tak ada sebab kita tak datang kn .

Sambutan itu juga abila kita dah habiz kita sangat - sangat rindu :)



Ini adalah gambar bebas . Masa ni umur FORM 5 :) 


Ini pu;lak gambar masa form 5 juga . Cuma bezanya gambar ni masa Graduasi untuk Form 5 .

* Jangan terkejut . Sekolah saya memang ada Graduasi untuk Pelajar Form 5 & Form 6 atas :) 



Facebook ---> Fatinah Zaine







Instagram ---> @fatinahzaine
Tumblr ----> @fatinahzaine





#PhotoGrid 


Kejohanan Olahraga #SMKDE Wakil Rumah Sukan KASTURI #pingat #acara #larian 100 

Meter ---> Tempat 3 (1) / 200 Meter ---> Tempat 3 (1) / 800 Meter ---> Tempat 3 (1) & 

4X100 Meter ---> Naib Juara (2), Tempat 3 (1) dan Tak Ingat (1)









2 ulasan:

nik ros berkata...

bagsnya siap ada majlis graduasi lagi. bagus la. hargai pelajar kan :)

♥ Fatinah Zaine ♥ berkata...

Nik Ros :: mmg sekolah saya siap ada graduasi untk pelajar Form 5 & Form 6 Atas :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...